Mosselen van goede afkomst

Een begeleide fotowandeling rond overtuigend zakelijk communiceren

> meer info

Veelgemaakte communicatiefout: verzwegen argumenten

Foto Jef Trends

Naar jaarlijkse gewoonte probeerde het magazine Trends mij verleden week een abonnement aan te smeren. Weer met een gratis proefnummer, deze keer met op de nepcover de boodschap ‘Jef, maak indruk zonder je kaartje te tonen.’

Een boodschap om even over na te denken, want er zitten maar liefst drie hoogst betwijfelbare verzwegen argumenten in.

Ten eerste, dat je indruk kan maken door je visitekaartje te tonen. Misschien ontmoet ik niet de juiste mensen, maar het is me eerlijk gezegd nog nooit overkomen dat ik van mijn sokken geblazen werd bij het bekijken van een visitekaartje. Meer zelfs: ik neem die kaartjes aimabel in ontvangst, maar eigenlijk bekijk ik ze nauwelijks.

Het tweede verzwegen argument is nog interessanter: je kan indruk maken door pronkerig met Trends voor je borst rond te paraderen. Het zal aan mij liggen, maar als ik iemand zo zou zien lopen, ik zou me meteen afvragen of het tomatensoep is of koffie wat de man op zijn das heeft gemorst.

Derde verzwegen argument: we willen toch allemaal indruk maken? Pfffff.

Nu wil de ironie dat er daar bij Trends iemand rondloopt die voor een habbekrats een lading portefeuilles op de kop kon tikken. En daarvan krijg ik er eentje als ik snel beslis om me te abonneren.

Dan weet ik alvast waar ik mijn visitekaartjes kan stoppen die ik toch niet meer nodig heb.



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s