Mosselen van goede afkomst

Een begeleide fotowandeling rond overtuigend zakelijk communiceren

> meer info

Over de pr-waarde van uitschrijfmeldingen

uitschrijven-voor-e-mail

Kent u dat gevoel, dat u meer nieuwsbrieven in uw inbox krijgt dan u lezenderwijs aankan? Uitschrijven is dan de boodschap.

Ik deed dat gisteren nog. Ik schreef me uit van een meer dan degelijke maar mij iets te commerciële nieuwsbrief en kreeg volgende mededeling. ‘Wij noteerden dat u niet langer via e-mail op de hoogte wenst gehouden te worden van interessante aanbiedingen van XXXX.’

Dat hautaine toontje, dat kan tellen als stijlbreuk. Hoe dom kan een mens zijn als hij niet op de hoogte wenst gehouden te worden van onze interessante aanbiedingen? Slechte verliezers, denk ik dan. Terwijl ik nota bene wel klant ben en blijf.

Er schort wel vaker wat aan die uitschrijfboodschappen. Wat denkt u van de volgende? Hij komt van een bedrijf dat websites ontwikkelt. ‘We vinden het jammer dat je je hebt uitgeschreven. Hopelijk is het niet omdat je denkt dat je website niet beter kan.’ Los van het feit dat je dit tweemaal moet lezen voor je mee bent, krijg je ook nog een trap achterna. Want wij weten dat je website wel beter kan, ook al hebben we hem nog nooit bekeken.

Neen, voor mijn part kunnen uitschrijfbevestigingen beter kort zijn. ‘Je bent succesvol uitgeschreven.’ En vooral niet teveel aandringen: ‘Ben je zeker dat je onze nieuwsbrief niet meer wil ontvangen?’ Of: ‘Misschien wil je ons wel volgen via Twitter of onze nieuwe artikelen lezen via RSS?’ Die kans is klein.

Soms staat er in plaats van uitschrijven of opzeggen onderaan de nieuwsbrief ook wel eens een eigen vondst. Zoals het geïrriteerde adieu dat me in de mond gelegd wordt in ‘Ik wil nooit nog een mail van XXXX ontvangen.’

Zo hoog zit het me ook weer niet, jongens.



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s