Mosselen van goede afkomst

Een begeleide fotowandeling rond overtuigend zakelijk communiceren

> meer info

Wervend communiceren: begin uw boodschap niet met een voorwaarde

Afbeelding Scribcomm

Een envelop van Proximus gevonden bij de post. Fijn nieuws naast het adresvenster: Proximus komt mijn internetaansluiting de dag zelf nog herstellen. Als het nodig is.

Ik hoor het de Proximus-klanten al roepen: natuurlijk is dat nodig, Proximus!

Het is echt geen goed idee om een wervend bedoelde boodschap te starten met een beperking of een voorwaarde. Want wat zegt Proximus hier: ‘Ja, jongens, we komen niet zo maar voor elk akkefietje de deur uit.’ En tegelijkertijd zit er de impliciete boodschap bij dat Proximus zelf wel zal bepalen wanneer dat nodig is.

De toevoeging ‘En die van u?’ is ronduit gedurfd: mijn internetaansluiting is nog nooit – hout vasthouden – aan herstelling toe geweest. De envelop kan dus ongeopend bij het oude papier.



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s