Mosselen van goede afkomst

Een begeleide fotowandeling rond overtuigend zakelijk communiceren

> meer info

Geslagenhondcommunicatie: liever geen sorry

De Lijn_Sorry

De lijnfilms – ja, zo heet dat – op de bussen van De Lijn in de provincie Antwerpen hebben tegenwoordig een hoog sorryniveau. Dixit boodschappen als ‘Sorry, mijn collega pikt u op’, ‘Sorry, even pauze’ of ‘Sorry, morgen weer tot uw dienst’.

Het siert een organisatie dat ze goed wil communiceren met haar klanten. Maar dat gesorry – voor iets waarvoor echt geen excuses nodig zijn, dan nog – creëert het beeld van een organisatie die voortdurend in de fout gaat en die zich voortdurend moet verontschuldigen. Zeker omdat de ‘sorry’ gewoonlijk in een grotere letter staat.

Die ‘sorry’ is trouwens de moderne variant voor het ‘bedankt voor uw begrip’ dat je nog altijd vooral te onpas ziet opduiken. Dat is ook een beetje geslagenhondcommunicatie.

Weglaten dus, die sorry’s. Of ze zeker toch op tijd uitschakelen: de ‘Sorry, even pauze’ las ik pas nog op een bus die me op de autosnelweg voorbijreed. Gas planché.



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s