Mosselen van goede afkomst

Een begeleide fotowandeling rond overtuigend zakelijk communiceren

> meer info

Positief communiceren: een uitroepteken komt vaak verwijtend en schreeuwerig over

Foto jaagpad

Bij De Scheepvaart en Waterwegen en Zeekanaal  vinden ze dat het maar eens gedaan moet zijn met dat gekrakeel tussen wandelaars en fietsers op de jaagpaden langs onze kanalen. En ze vinden ook dat hun medewerkers – voor wie het jaagpad tenslotte bedoeld is – niet door de recreanten met de nek aangekeken moeten worden of gehinderd wanneer ze met hun dienstwagen over het jaagpad rijden.

Groot gelijk natuurlijk. Maar de campagne ‘Het jaagpad is er voor iedereen!’ kan beter. Want dat is een opgeheven-vingerboodschap die door dat uitroepteken wel erg verwijtend en schreeuwerig wordt. ‘Het jaagpad is er voor iedereen.’ is al een stuk beter. Door het uitroepteken weg te laten, wordt de boodschap al een stuk positiever.

Nu we toch bezig zijn: waarom niet ‘Het jaagpad is van iedereen.’?  Weg opgeheven vingertje. Voor mijn part mag het ook ‘Het jaagpad? Dat is van iedereen.’ worden. En daar mag dan wél gerust een uitroepteken achter staan.



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s